Ugrás a fő tartalomra
2008
Az Alpok kincsei - második nap : Kufstein -Innsbruck - Wald am Arlberg

A reggel Eugendorf-ban, egy csendes osztrák falucskában talált minket, kb.10 percre Salzburgtól. Miután a reggeli nagygenerál megvolt, és megreggeliztünk, a cuccainkat berámoltuk a buszba és elindultunk Tirolba. Az út során a II. világháborúban lebombázott, és azóta lakatlan és lepusztult falvakon vezetett :-)...Eszméletlen rend és tisztaság mindenhol, kis túlzással azt is mondhatnám, hogy a fűszálak is derékszögben állnak. Gyönyörű golfpályákat, hegyeket és  házakat is láttunk a buszból.

Kufstein Felé

Alpesi golfpálya

Mint egy díszlet...

Hamarosan megérkeztünk  Kufsteinbe. Mivel mi már néhány évvel ezelőtt jártunk itt, leváltunk a csoportról és sétálni indultunk. Hangulatos kis utcákon jártunk, a postahivatal oldalán egy élethű postakocsi van felfestve, a főtéren pedig  hamisítatlan kisvárosi nyüzsgés fogadott bennünket.  Egy dolog miatt még emlékezetes marad számomra ez a város: életem párja csak itt tudott asztalterítőt venni - 40 euróért !!!!!!!!

Kufstein belváros

Az Inn folyón átívelő híd

A postahivatal "cégére"

A Vár a túlpartról

A túlpart és a sebes folyású Inn

Valamivel  déli tizenkettő után indultunk tovább, miután meghallgattuk az orgonakoncertet, amit a várban található Hősök orgonáján játszanak minden délben és este 6-kor. Az egész belvárosban hallani lehet ... Fantasztikus !!! Innen Innsbruck felé vettük az irányt.

Itt már szintén jártunk néhány éve, de a város most is ugyanúgy elvarázsolt, mint akkor. A Hofburg a maga tekintélyt parancsoló méreteivel, a szűk utcák, a terek a színpompás épületek, na és persze az Aranytetős ház ismét kihagyhatatlan volt. Ismét megcsodáltuk  a Diadalívet és a mögötte látható óriási síugró sáncot is, ami két téli olimpia helyszíne is volt.  Miután  jóízűen megebédeltünk a számtalan vendéglő egyik teraszán, - ahonnan természetesen az Aranytetős Ház gyönyörűen látszott - az előre kiszemelt uticélunk felé indultunk: egy utazási műsorban láttunk egy kisfilmet Innsbruck legrégebbi kávéházáról és cukrászdájáról, a Café Mundig-ról. Előzetesen a térképen megnéztük hol is találjuk ... A kávéház 1803 óta létezik a Kiebach gasse 16 szám alatt. A megközelítése is egyszerű: ha hátatforditanak az Aranytetős háznak, egyenesen kell elindulni, az első utcánál jobbra fordulni, ez a Seilergasse,  az utca végén balra kanyarodni és ennek az utcának a végén található a kávéház! Megéri elmenni, mert a kávé fantasztikus - csak 3 oldal az itallapon - a sütemények pedig... Isteniek, ha egy szóval kellene jellemezni.

Az Aranytető

Innsbruck-i idill

Stadturm

Café Mundig

Az Olimpiai sísánc

3 és fél órát töltöttünk Innsbruck-ban, de nagyon hamar eltelt! Indultunk tovább Svájc irányába, előtte a szállásunk még Ausztriában volt. Mivel az idegenvezetőnk szerint jól viselkedtünk, meglepetésben volt részünk: egy 14 km-es alagút helyett a hegyi úton mentünk, a St Christoph hágón. A hágótetőn megálltunk egy pár fényképre, ahol már látszott, hogy nem lesz szép idő :

St Christoph am Arlberg

Jön az eső .....

A képen nem látszik, de kb.15 fok volt, lent Innsbruckban meg 31 !!! Mire a szállásunkhoz értünk, Wald am Arlbergbe az eső már a sarkunkban volt. Zoli,  a pilóta mondta is a csomagok kipakolásánál, hogy ne nézelődjünk, mert mindjárt esik! Jó, persze stb… volt a reakció, de az utolsó utas már elázott, mire behordta a cuccát !!!
Wald Am Arlberg az esőben ...

Maga a kis panzió remek volt, és jó volt a sörük is, viszont akkora eső volt, hogy nem látszott a szemben, kb. 300 méterre levő hegy !!! Az időjárásra való tekintettel a séta elmaradt, mentünk ezen a napon éppen eleget :-)...

Folyt.köv.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Sörözzünk !!! Az osztrák söripar remekei :-)

Az előző poszt végén írtam, egy kis helyi fesztiválról. Azt tudni kell, hogy Ausztriában, Svájcban és Németországban is az emberek minden lehetőséget megragadnak, hogyha szórakozásról van szó. De, ezt is ésszel teszik :   teszem azt, az egyik kis faluban szükség van a faluban található padok felújítására, akkor szerveznek egy jótékonysági estet, összeszalad a falu, a helyi vállalkozók kitelepszenek, sör, kolbász stb.     Az itt összegyűjtött adományokból pedig rendbe rakják a padokat,   aztán lesik a következő alkalmat, hogy szervezhessék a következő kis bulit… Igy megy ez… Az ilyen kis összejöveteleken de akár a nagyobb fesztiválokon aztán a helyi sörfőzdék igen kitesznek magukért. Ausztriában nagy hagyománya van a sörfőzésnek és a sörivásnak, erről szólna most ez a kis bejegyzés. Az osztrák sörök nagy része is a német tisztasági törvény alapján készül. Hogy mi is ez : 1516-ban Bajorországban bevezették az úgynevezett "tisztasági törvényt", amely a sörfőzéshez csak a négy

Schloss Hohenwerfen - Kémek a Sasfészekben

Schloss Hohenwerfen - Kémek a Sasfészekben  Salzburg és Bischofshofen közt az A10 jelű autópályán haladva pazar látvány tárul az utazó elé, ugyanis   kb.150 méter magasból egy gyönyörű vár   magasodik a völgy fölé. Ez a Schloss Hohenwerfen, s az impozáns vár sokaknak ismerős lehet: az épület Schloss Adler művésznéven a Kémek a Sasfészekben című, 1968-ban készül háborús remekmű díszleteként és helyszínenként szolgált. De ne rohanjunk előre ... A vár 1075-és 1078 között épült   Gebhard, salzburgi érsek megrendelésére, a környék védelmének céljából. A vár hosszú évszázadok át a salzburgi érsekek birtokában volt, és egy időben vadászkastélyként is funkcionált. A német parasztháborúk idején a felfegyverkezett bányászok és munkások 1525-1526-ban megtámadták, az ostrom után pedig porig égették. A lázadások leverése után aztán   - büntetésből -   nekiállhattak újra építeni. A renoválás során itáliai erőd-és várépítési   tapasztalatokat is felhasználtak. A harmincéves háború

A MILKA - Story : A lila tehén nyomában

H a azt mondom, MILKA, mindenkinek beugrik a lila tehén  és a finom alpesi csoki. De mitől lett ilyen népszerű a márka ? Ime a MILKA story.... Kezdjük az elején : Phillip Suchard  - aki  eme csodát megalkotta - svájci cukrászmester, 17 éves korában kezdett el gyakornokként dolgozni testvére berni cukrászdájában . Mint abban az időben sokan , a fiatal ember híres és sikeres szeretett volna lenni, erre lehetőséget pedig abban látott, hogy Amerika felé vegye az irányt. Svájci órákkal és nagy becsvággyal felpakolva vágott bele a nagy kalandba, ami aztán nem úgy sikerült ahogyan ő tervezte. Hazatérve Svájcba,  1825 novemberében Neuenburgban megnyitotta saját cukrászdáját,  ahová egy újszerű édesség,  az "au chocolat fin de sa fabrique",  vagyis a „finom házi készítésű csokoládé"-val igyekezett becsábítani az embereket. A valódi kézműves termékek hamar népszerűek lettek, azonban a lassú gyártás miatt hamarosan modernizálni kellett az üzemet. 1826-ban a szoms