Ugrás a fő tartalomra

A szomszéd hegye mindig zöldebb 2020 1.Nap

Millstatt- Heligenblut

A fenti elnevezés nem véletlen, kedvenc utazási irodánk ugyanezen elnevezésű útján részt vettünk már korábban, azonban változnak az idők és igények, úgyhogy ez most valami teljesen más volt….

A kora reggeli indulás után Budapestről Bucsu felé vettük az irány, kora délelőtt értük el az osztrák-magyar határt. A fénykorában sem szép határátkelő épülete egy katasztrófafilm díszletnek nyugodtan elmehetne, csupa rozsda az egész, és a tetején nő a gaz… Az osztrák oldalon egy kulturált mobil ellenőrző állomás, található, a szerv felugrott a buszra, ellenőrizte a maszkviselést és a személyiket és kb. 1 perc múlva már gurultunk is tovább Oberwart, azaz Felsőőr felé.  A kisváros határában-, de egész Burgenlandban- kétnyelvű helységnévtáblák segítik az eligazodást, és a városka határában egy hatalmas bevásárló központ található, kis túlzással fél Vas megye ide jár bevásárolni, ami a minőség ismeretében nem is oly meglepő.

A monoton buszozás közben a gyülekező szürke esőfelhők nem adtak okot a bizakodásra, bár ekkor még úgy voltunk vele, hogy inkább akkor essen, mikor buszozunk, és ne akkor, amikor túrázunk, ez a vágyunk, mint később kiderült csak részben teljesült… Az azonban feltűnő volt, hogy a megszokottakkal ellentétben turista buszt egyáltalán nem lehetett látni se az autópályán, sem a pihenőhelyeken. Az ebédszünetet a  Rosenberger Völkermarkt-i éttermében ejtettük meg, és sokkoló volt, hogy szinte csak lézengtek az étteremben, a parkolók majdnem teljesen üresek és a kínálat is csak a töredéke a megszokottnak…Ennek ellenére a minőségre egy rossz szavunk nem lehetett, azonban az is feltűnt , hogy senki nem idegesítette magát a korona vírus helyzet miatt: felkapták a maszkjaikat amikor kellett, majd abban a pillanatban le is vették, amikor már nem kellett viselni. És ennyi… Nem harcoltak senki ellen…. és nem hirdették reklámtáblákon sem….

Wörthersee menet közben

Ebéd után haladtunk szépen tovább, az autópályáról remek rálátás nyílt a Wörthersee-re, majd Villach mellett elhaladva kora délután érkeztünk meg Millstatt-ba, ahol tettünk egy kisebb sétát. A milstatti-tó partján elterülő kis város a turizmusból él, és az egyik látványossága az 1070 körül alapított bencés apátság épülete.1921 óta gyógyüdülőhely.

A városka központjában kialakított buszváróból pár lépés séta csak a Lindenhof , annak is a Siebenhirter Turm kapuja , ezen keresztül lehet felmenni az apátsághoz, melynek udvarán egy , szerintem több száz éves , gyönyörű fa áll, meg mögötte egy igen érdekes szobor …

Millstatt, Apátság

Az Apátság udvarán-Gyűrűk Ura ?

Még egy kapun áthaladva értünk el az apátság templomához, amely kívül és belül is egyaránt remek állapotban maradt fent, olyannyira, hogy a templom falán egy, 1550–ből fennmaradt fali festmény is megtekinthető…

Falfestmény 1550-ből

A néhány perces nézelődés után lesétáltunk a tópartra, ott azonban már nem sok időnk marad, az eső ugyanis rákezdett, nem is akárhogy.

Millstatter See esőben

Visszaszálltunk a buszra, és elindultunk Heiligenblut felé, az eső pedig szépen végigkísért minket. Azt mondanom se kell, hogy a harsogó zöld hegyoldalakon, a falvakban patent rend volt mindenhol, csak épp turistákat nem lehetett látni…. Kora este értünk a Grossglockner kapujának is nevezett kisvárosba, szállásunk pedig egy 4 csillagos, itthon is jól ismert szállodalánc hoteljében volt.

Heiligenblut

Miután mindenki elfoglalta a szobáját, lementünk vacsorázni, az eddigiektől eltérően itt svédasztalos étkeztetés volt, azaz a rántott tintahaltól a marhapörköltig volt minden, mi szem szájnak ingere… A személyzet szinte teljesen magyarokból állt, így akinek esetleg nehézséget okozott volna a felszolgálókkal beszélni, az most jól járt. Kaja után a szálló teraszán ücsörögtünk egy kicsit, a csendesedő eső ellenére a felhők rendesen eltakarták Ausztria legmagasabb hegycsúcsát. Bíztunk benne, hogy reggelig csak eláll az eső, másnap ugyanis hegymenet következett :-)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Sörözzünk !!! Az osztrák söripar remekei :-)

Az előző poszt végén írtam, egy kis helyi fesztiválról. Azt tudni kell, hogy Ausztriában, Svájcban és Németországban is az emberek minden lehetőséget megragadnak, hogyha szórakozásról van szó. De, ezt is ésszel teszik :   teszem azt, az egyik kis faluban szükség van a faluban található padok felújítására, akkor szerveznek egy jótékonysági estet, összeszalad a falu, a helyi vállalkozók kitelepszenek, sör, kolbász stb.     Az itt összegyűjtött adományokból pedig rendbe rakják a padokat,   aztán lesik a következő alkalmat, hogy szervezhessék a következő kis bulit… Igy megy ez… Az ilyen kis összejöveteleken de akár a nagyobb fesztiválokon aztán a helyi sörfőzdék igen kitesznek magukért. Ausztriában nagy hagyománya van a sörfőzésnek és a sörivásnak, erről szólna most ez a kis bejegyzés. Az osztrák sörök nagy része is a német tisztasági törvény alapján készül. Hogy mi is ez : 1516-ban Bajorországban bevezették az úgynevezett "tisztasági törvényt", amely a sörfőzéshez csak a négy

Schloss Hohenwerfen - Kémek a Sasfészekben

Schloss Hohenwerfen - Kémek a Sasfészekben  Salzburg és Bischofshofen közt az A10 jelű autópályán haladva pazar látvány tárul az utazó elé, ugyanis   kb.150 méter magasból egy gyönyörű vár   magasodik a völgy fölé. Ez a Schloss Hohenwerfen, s az impozáns vár sokaknak ismerős lehet: az épület Schloss Adler művésznéven a Kémek a Sasfészekben című, 1968-ban készül háborús remekmű díszleteként és helyszínenként szolgált. De ne rohanjunk előre ... A vár 1075-és 1078 között épült   Gebhard, salzburgi érsek megrendelésére, a környék védelmének céljából. A vár hosszú évszázadok át a salzburgi érsekek birtokában volt, és egy időben vadászkastélyként is funkcionált. A német parasztháborúk idején a felfegyverkezett bányászok és munkások 1525-1526-ban megtámadták, az ostrom után pedig porig égették. A lázadások leverése után aztán   - büntetésből -   nekiállhattak újra építeni. A renoválás során itáliai erőd-és várépítési   tapasztalatokat is felhasználtak. A harmincéves háború

A MILKA - Story : A lila tehén nyomában

H a azt mondom, MILKA, mindenkinek beugrik a lila tehén  és a finom alpesi csoki. De mitől lett ilyen népszerű a márka ? Ime a MILKA story.... Kezdjük az elején : Phillip Suchard  - aki  eme csodát megalkotta - svájci cukrászmester, 17 éves korában kezdett el gyakornokként dolgozni testvére berni cukrászdájában . Mint abban az időben sokan , a fiatal ember híres és sikeres szeretett volna lenni, erre lehetőséget pedig abban látott, hogy Amerika felé vegye az irányt. Svájci órákkal és nagy becsvággyal felpakolva vágott bele a nagy kalandba, ami aztán nem úgy sikerült ahogyan ő tervezte. Hazatérve Svájcba,  1825 novemberében Neuenburgban megnyitotta saját cukrászdáját,  ahová egy újszerű édesség,  az "au chocolat fin de sa fabrique",  vagyis a „finom házi készítésű csokoládé"-val igyekezett becsábítani az embereket. A valódi kézműves termékek hamar népszerűek lettek, azonban a lassú gyártás miatt hamarosan modernizálni kellett az üzemet. 1826-ban a szoms