Ugrás a fő tartalomra

A Szomszéd hegye mindig zöldebb 2020 3.nap

Heiligenblut - Virgental – Gößnitzfall

Szerda reggelre már az időjárás is megemberelte magát, a szálloda ajtaján kilépve a kora reggeli hűvösben gyönyörűen látszott Ausztria legmagasabb, hófödte csúcsa. A reggeli után már rutinszerűen mentünk ki a hotel elé, csak úgy nézelődni… Volt mit…

'Morgen !

Mai napon egy kicsit utaztunk is, a Heiligenbluttól mintegy másfél órányi útra található Virgental –ba kirándultunk, egészen pontosan az Umbaltal vízeséshez. Alig indultunk el, máris megálltunk a falu határában egy röpke fotószünetre, innen ugyanis remekül látszik a Szűz Ugrása elnevezésű vízesés… A nevére csak következtetni lehet, vélhetőleg egy elkeseredett szűz leány vetette le magát innen valamikor a történelem folyamán, mindenesetre a vízesés tényleg pazar…

A Szűz ugrása

Továbbhaladva Lienz felé hangulatos, patent kis falvakon mentünk keresztül, majd Lienznél ismét volt egy rövidebb fotószünet, ugyanis remekül láthatóak a lienzi Dolomitok hegycsúcsai, pláne, hogy az időjárás is kegyes volt.

A Dolomitok...

..Lent a völgyben Lienz

Lienzen keresztülgurultunk, közben, ha csak futólag is, de láttuk, hogy egyesül az Isel és a Dráva, majd mentünk egészen Matrei-ig, ott balra fordulva még kisebb falvak és települések következtek. Egészen Obernmauer-ig mentünk, ahol megálltunk, hogy a település fölé magasodó Maria Schnee templomot és környékét megnézzük, na meg sétáljunk egyet.

Obernmauer

A település elképesztő környezetben fekszik, a zarándokok templomaként ismert egyházi épületben pedig XV.századi freskók találhatóak. Azt csak halkan jegyezném meg, hogy a kis faluban olyan tiszta, kulturált nyilvános WC található, hogy sok nagyváros megirigyelhetné…

Rövid séta után visszaszálltunk a buszra, és Virgener Landestraße kissé szűk betoncsíkján egy kb. húsz perces buszozás után meg is érkeztünk a Ströden után kialakított parkolóhoz. Már nem is volt meglepő, hogy turistabusz a miénken kívül nem volt, inkább családostól jöttek a helyiek. A parkolóból egy betonozott úton indultunk felfelé, egy kis hídon átmentünk az Isel patak felett. Már itt is egészen szép látványban volt részünk, és mint minden rendes túraútvonal ez is emelkedővel kezdődött. Nem volt nagyon meredek, csak pont annyira, hogy lihegjünk egy kicsit… Ahogy felértünk az emelkedő tetejére, egy, a patak fölé kinyúló fotóhely található, és szépen lehet fotózni a lefelé zúgó vízfolyást…

Az Isel patak

Néhány perc nézelődés után immár szinte sík úton lehetett továbbmenni, és nagyon sokan a helyiek közül mezítláb vágtak neki az útnak. Az út végig a patak mellett halad, rengeteg lehetőség van lemenni a patakpartra, üldögélni egy kicsit, vagy esetleg fotózni, de volt olyan is, aki a patak közepén lévő nagy sziklán nekiállt kajálni.:-) Egy kellemes fél órás séta után értük el a festői környezetben lévő Almgasthaus Islitzeralm-ot, egy kedves kis vendégfogadót játszótérrel, mosdóval. Itt egy hídon átkelve két irányba lehet elindulni: felfelé az Umbaltal vízeséshez, illetve a másik irányba vezető ösvényeken egy kisebb vízeséshez illetve a hegyoldalra. A párom és a nagylányom a vízesésnek ugrottak neki – az egyébként a keményebb útvonal - a kisebbik lányom velem tartott és mi mentünk a hegyoldal felé.

Amerre mi indultunk, a kiindulóponton rögtön el kell dönteni, hogy merre is akarunk menni, ugyanis egy útirányjelző tábla mindjárt 5 lehetőséget is kínál, mi a Kleiner Wasserfall felé indultunk. Kicsit emelkedett az út, majd egy sík rész jött és át kellett lépkedni egy kisebb patakon is. Pár száz métert még mentünk, aztán először csak nézelődni álltunk meg, majd fotózás lett belőle, szóval szépen ott ragadtunk. A fogadó, ami mellett eljöttünk, egy aprócska kis pontnak látszódott, mögötte és körbe óriási hegyek: itt lehet rádöbbenni igazán, milyen kicsik is vagyunk a természethez képest...

Az épület a fogadó, körben pedig hegyóriások...

A párom és a nagyobbik lányom közben szépen ballagott az erős kaptatón a vízesés felé, ami egy jó 40 perces út volt, és egy, a patakon átívelő hídról lehet jó fotókat készíteni. Innen még ment tovább az út, elég komolyan emelkedve, ezen még mentek egy darabig, majd egy part menti részen leültek nézelődni.

Miután kibámészkodta magát mindenki, szépen, egyénileg visszasétáltunk a buszhoz. A visszaúton megálltunk Lienzben, a város szélén lévő Interspar nagyáruháznál, - itt ugyanis van gyorsétterem - akinek ingere volt kajált, vagy csak úgy sétált egyet odabent. Nos, a Spar itt tényleg olcsó… Akció- akció hátán, a csokitól a sörökön át a péksüteményen keresztül a kávéig minden, a választék óriási, na meg a minőség sem ugyanaz mint itthon.

A rövid szünet után gurultunk is Heiligenblut irányába, egy darabig a Dolomitok csipkés csúcsai előtt, majd jöttek szépen a virágokkal díszített kis falvak… Kora délután értünk vissza a szálláshoz, de még nem volt vége a napnak. Akinek volt kedve, az idegenvezetőnket követve elmehetett egy kisebb túrára a közelben lévő Gößnitzfallhoz. Mivel ma még nem sétáltunk eleget, naná hogy mentünk, de így volt ezzel a csoport nagyobb része is.

Rövid séta a falun keresztül, majd rögtön be is mentünk az erdőbe, ahol egy nagyon könnyen járható, helyenként egy kicsit emelkedő úton haladtunk, majd egy fahídon keresztülhaladva átsétáltunk a Gößnitzbach patak felett, majd balra fordulva mentünk tovább. Itt már egy kicsit vadregényes volt az út, közvetlenül a patak partján mentünk, időnként egy-egy kidőlt fát is meg kellett mászni, majd egy idő után az út mellett egy fából készült vízelvezető csatornát lehetett látni, az ivóvíz tisztaságú forrásvíz ezen folyt le egészen addig, ahol inni is lehetett belőle.

A kiálló gyökerek és kisebb-nagyobb sziklák leküzdése után újabb hídhoz értünk, itt már egy hatalmas sziklafal zárta le az utat és hídon átkelve jött a kapaszkodós rész: innen már felfelé vezet az út, kell a túracipő és a bot is, mert meredek az út felfelé.

Mintegy tíz perc alatt leküzdöttük ezt a részt, jutalmul pedig máris elénk tárult a Gößnitzfall…

A szikláról lezúduló víz hatalmas robajjal indul lefelé, a szinte vele egy magasságban kialakított kilátóponton kizárt, hogy szárazak maradjunk. Ha megfordulunk, akkor szép kilátásban lehet részünk a környező hegyekre…

Néhány perc fotózás és bámészkodás után jött a lejtmenet: kapaszkodni kell rendesen, mert aki itt megcsúszik, az csak a patakmederben áll meg :-) … A meredek rész után a lenti sima talajon már kényelmesen lehet sétálni, egészen a szállodáig. Visszafelé tudatosult bennünk, hogy egy eldobott szemetet, üres üveget, csokis papírt, de egyáltalán semmi ilyent nem látunk… Az egész túra megvolt közel két óra alatt, kellemes sétával letudható, a meredek rész egy kis kihívás, de bárki teljesítheti. A hotelben aztán jöhetett a vacsora, ami megint csak nem okozott csalódást, majd a teraszon ücsörgés és a Nagy Harang nézegetése, miközben ment le a nap…

'Abend !

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Sörözzünk !!! Az osztrák söripar remekei :-)

Az előző poszt végén írtam, egy kis helyi fesztiválról. Azt tudni kell, hogy Ausztriában, Svájcban és Németországban is az emberek minden lehetőséget megragadnak, hogyha szórakozásról van szó. De, ezt is ésszel teszik :   teszem azt, az egyik kis faluban szükség van a faluban található padok felújítására, akkor szerveznek egy jótékonysági estet, összeszalad a falu, a helyi vállalkozók kitelepszenek, sör, kolbász stb.     Az itt összegyűjtött adományokból pedig rendbe rakják a padokat,   aztán lesik a következő alkalmat, hogy szervezhessék a következő kis bulit… Igy megy ez… Az ilyen kis összejöveteleken de akár a nagyobb fesztiválokon aztán a helyi sörfőzdék igen kitesznek magukért. Ausztriában nagy hagyománya van a sörfőzésnek és a sörivásnak, erről szólna most ez a kis bejegyzés. Az osztrák sörök nagy része is a német tisztasági törvény alapján készül. Hogy mi is ez : 1516-ban Bajorországban bevezették az úgynevezett "tisztasági törvényt", amely a sörfőzéshez csak a négy

Schloss Hohenwerfen - Kémek a Sasfészekben

Schloss Hohenwerfen - Kémek a Sasfészekben  Salzburg és Bischofshofen közt az A10 jelű autópályán haladva pazar látvány tárul az utazó elé, ugyanis   kb.150 méter magasból egy gyönyörű vár   magasodik a völgy fölé. Ez a Schloss Hohenwerfen, s az impozáns vár sokaknak ismerős lehet: az épület Schloss Adler művésznéven a Kémek a Sasfészekben című, 1968-ban készül háborús remekmű díszleteként és helyszínenként szolgált. De ne rohanjunk előre ... A vár 1075-és 1078 között épült   Gebhard, salzburgi érsek megrendelésére, a környék védelmének céljából. A vár hosszú évszázadok át a salzburgi érsekek birtokában volt, és egy időben vadászkastélyként is funkcionált. A német parasztháborúk idején a felfegyverkezett bányászok és munkások 1525-1526-ban megtámadták, az ostrom után pedig porig égették. A lázadások leverése után aztán   - büntetésből -   nekiállhattak újra építeni. A renoválás során itáliai erőd-és várépítési   tapasztalatokat is felhasználtak. A harmincéves háború

A MILKA - Story : A lila tehén nyomában

H a azt mondom, MILKA, mindenkinek beugrik a lila tehén  és a finom alpesi csoki. De mitől lett ilyen népszerű a márka ? Ime a MILKA story.... Kezdjük az elején : Phillip Suchard  - aki  eme csodát megalkotta - svájci cukrászmester, 17 éves korában kezdett el gyakornokként dolgozni testvére berni cukrászdájában . Mint abban az időben sokan , a fiatal ember híres és sikeres szeretett volna lenni, erre lehetőséget pedig abban látott, hogy Amerika felé vegye az irányt. Svájci órákkal és nagy becsvággyal felpakolva vágott bele a nagy kalandba, ami aztán nem úgy sikerült ahogyan ő tervezte. Hazatérve Svájcba,  1825 novemberében Neuenburgban megnyitotta saját cukrászdáját,  ahová egy újszerű édesség,  az "au chocolat fin de sa fabrique",  vagyis a „finom házi készítésű csokoládé"-val igyekezett becsábítani az embereket. A valódi kézműves termékek hamar népszerűek lettek, azonban a lassú gyártás miatt hamarosan modernizálni kellett az üzemet. 1826-ban a szoms